2019. augusztus 18. vasárnap, Ilona, Ilka, Elena

Határtalanul! 2017. szeptember

Káli diákok Székelyföld szívében
                                          HAT-17-01-2017-00564

Az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett Határtalanul! program jóvoltából a Káli Gárdonyi Géza Katolikus Általános Iskola 37 tanulója vett részt az ötnapos erdélyi tanulmányi kiránduláson.

A 2017. szept. 2-6-ig tartó utazás során tanulóink és kísérőik Erdély legfontosabb nevezetességeit látogatták meg. Az állami támogatásból megvalósuló pályázat fedezte a gyerekek útiköltségét, szállását, étkezését és a belépők árát is.

Diákjaink felejthetetlen élményeit hűen tükrözi a következő tanulói fogalmazás:

Káli diákok Székelyföld szívében

Iskolánk még a tavalyi tanévben pályázott a Határtalanul! tanulmányi kirándulás hetedikeseknek programra. Az elnyert támogatás hatalmas lehetőség volt minden hetedikes számára, hiszen ellátogathattunk Székelyföld szívébe.
2017. szeptember 2-án kora reggel indultunk útnak. A határt átlépve először Nagyszalontára mentünk, az Arany János Emlékházba. Tekintve, hogy idén Arany János Emlékév van, nagyon sokat foglalkoztunk a költő életével, munkásságával.
Útban a szállásunk felé a Király–hágótól kezdve végig meseszép táj kísért bennünket. A Hargita megyei Tibódon, a Hajnalcsillag Panzióban szálltunk meg. Itt minden reggel és este finom ételekkel vártak minket vendéglátóink. Esténként csoportokba rendeződve készítettük el útinaplónkat.
   A tanulmányi kirándulás második napján ellátogattunk a közeli Székelyudvarhelyre, és megnéztük a város fontosabb nevezetességeit. Emlékezetes volt számomra a belvárosban elhelyezkedő Székelytámadt vár, a ferences templom és a szoborpark.
Szejkefürdőn sok-sok székelykapu alatt átkelve jutottunk el Orbán Balázs sírjához, a legnagyobb székelyhez. Következő állomásunkon, Farkaslakán Tamási Áron emlékházát kerestük fel, ahol az író rokonától, Sipos Mátyás bácsitól hallhattunk az íróról sok érdekességet. Felkerestük a szerzős egykori iskoláját és sírját is, ahol elhelyeztük koszorúnkat.
A nap fénypontja a parajdi sóbányába volt számomra. Busszal mentünk le a közel 120 méter mélységbe. Az út egyszerre volt félelmetes és izgalmas. A látvány, ami odalent fogadott egyszerűen varázslatos volt. Mélyen a földfelszín alatt kalandpark, játszóház, kápolna fogadott minket. Nem győztem csodálkozni.
   Látványban a harmadik nap sem szűkölködött. Gyergyószentmiklóson is jártunk egy magyar tanítási nyelvű iskolában. Sőt! Még iskolamúzeumot is láttunk, ahol megnéztük hogyan nézett ki egy osztályterem úgy 100 évvel korábban. Ezt követően a Gyergyói-medence kincseit fedeztük fel. Jártunk a zeteváralji víztározónál, a Gyilkos-tónál, a Békás-szorosban. Ehhez foghatót korábban soha nem láttam. Egyszerűen nem tudtam betelni a magas sziklák látványával. Itt is volt lehetőségünk szabadprogram keretében egy kis szuvenír vásárlására.
    Kirándulásunk negyedik napján felkerestük a székelykapuiról híres Máréfalvát, majd a Csíksomlyói Búcsújáróhelyre mentünk. Itt a keresztúton felkapaszkodva megmásztuk a Kis-Somlyó-hegyet. Miután a híres borvizet megkóstoltuk, Csíkszeredára mentünk, majd a csíkszentmártoni megemlékezéssel folytattuk a napunkat. Egy kis utazás után elérkeztünk Tusnádfürdőn keresztül a Szent Anna-tóhoz, ahol medvét is láttunk. Nem is egyet! Volt ott egy medvemama, aki bocsaival finom eleséget keresve egészen közel merészkedett az emberekhez. Az egyik bocs a szemünk láttára a mólóról beleereszkedett a vízbe, és jókedvűen játszadozni kezdett. Erről még videót is készítettünk.
A Mohos-tőzegláp páratlan látványt nyújtott, és olyan ismeretekre tettem szert, melyek azóta is forognak a fejemben.
Minden nap étteremben ebédeltünk, de a negyedik napi ebéd különösen emlékezetes számomra, ugyanis mexikói étteremben ettünk. Ez volt az első alkalom, hogy ilyen ételt kóstoltam. Számomra ez a nap volt az utazás csúcspontja.
   A kirándulásunk utolsó reggelén mindenki összecsomagolt. Miután elbúcsúztunk kedves vendéglátóinktól, haza indultunk. A hosszú buszozást több megálló tarkította, mert megálltunk Székelykeresztúron a Gyárfás kúriánál, ugyanis úgy tartják, hogy Petőfi itt töltötte utolsó éjszakáját. Itt ettem a híres Petőfi-körtefa gyümölcséből is. Ezután Fehéregyházára mentünk, ahol a költő feltételezett síremlékét koszorúztuk meg egy rövid megemlékezés után. Az utolsó jelentős megállónk Segesvár volt, ahol lehetőségünk nyílt szétnézni egy középkori hangulatú városban. Számomra itt a Drakula-szülőház volt a legizgalmasabb, de tetszett a különleges óratorony is.
Egy hosszú és kimerítő buszozás után szeptember 6-án késő este értünk haza. Aki nem jött el velünk a világ ennek a rejtett gyöngyszemébe, sajnálhatja, mert ha lehunyom a szemem, még mindig látom Erdély gyönyörű hegyeit. Köszönöm „Határtalanul!”

Tóth Anita
Nézd meg a bemutatót!                                                                                                                                                                                                7.b osztályos tanuló

feltöltve: 2017. szeptember 13.

Jelenleg nincs aktuálisan érvényes felajánlás vagy kérés.

2019. május 21.
2017. szeptember 13.
2015. január 29.

Káli Gárdonyi Géza
Katolikus Általános Iskola
Oldaltérkép Kérdése, észrevétele van?
3350 Kál, Rózsa út 8.

Telefon: +36 36 487 038
Fax: +36 36 587 001

katolikusiskola.kal@gmail.com
info@gardonyi-kal.hu

ELKÜLD
 © 2014   Káli Gárdonyi Géza Katolikus Általános Iskola - Minden jog fenntartva! Jognyilatkozat | Felhasználási feltételek | Oldaltérkép